Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday from 10 a.m. to 6:30 p.m., Saturday from 11 a.m. to 5:30 p.m.
2, Rue des Vieux-Grenadiers – 1205 Geneva, Suisse
T: +41 22 320 10 85

Fabienne Levy opens a second gallery in Geneva. The mission of this space will be to act as an extension of the main gallery simultaneously presenting the same artist. It is on the one hand, to give greater visibility to the work of my artists, and on the other hand to try to bring the cultural world of the two cities closer together.

FABIENNE LEVY is pleased to present, for the opening of this second location, a new exhibition by Vanessa Safavi. The artist works with a variety of materials with a predominance for all types of rubber, often returning to post-minimalist practices. It invites unexpected materials such as silicone, calling on the heritage of “soft sculpture” or the “Antiform” movement, which uses industrial materials in a more sensitive way. Safavi also displays a respect for cultural references dating back to antiquity. By translating ancient techniques and symbols, the artist associates them with her own personal stories. She explores and questions the contemporary identity of the body and its impact on our hyper-organized societies, which has definitely led her to a complex and vulnerable fragility. His new work in bronze and glass underlines, with humor and seriousness, the often trivialized importance of the intimate parts of the body.

Célia NOVERRAZ
Le rose ne sauve personne

19.11 – 13.12.25

 

Pour le Prix HEAD Gallery, Fabienne Levy invite Célia Noverraz, diplômée de la HEAD (Haute école d’art et de design, Genève), à investir la galerie genevoise. Entre rêve et réalité altérée, Le rose ne sauve personne est une plongée dans un univers fragmenté, à la fois intime, étrange et absurde, où tout commence par un rêve. Après une nuit bien arrosée, un groupe d’amis dérive dans un monde étrange, presque irréel. Attirés par un immense conteneur rose, ils y pénètrent et s’aventurent de plus en plus profondément dans des lieux aux caractéristiques irrationnelles.

L’exposition se déroule en trois chapitres, comme une immersion progressive dans un récit poétique et introspectif. Le texte, la peinture et la sculpture en céramique se répondent dans un
dialogue constant entre l’écriture et la création visuelle. Chaque pièce devient un fragment de scène, un espace narratif où les œuvres incarnent des souvenirs, des personnages et des lieux mentaux.
En parcourant l’exposition, les visiteurs explorent un livre.