Wednesdays and Sundays, from 12 p.m. to 6 p.m.; Every Wednesday at 3 p.m.: tour of the exhibition with a member of the FMAC team; Every Sunday: a mediator will be present;
5, chemin du 23 Août – 1205 Geneva
T: +41 (0)22 418 45 30

Since its creation in 1950, the Fonds d’art contemporain de la Ville de Genève (FMAC) has fulfilled its primary mission of providing a public service: it supports the Geneva art scene by building up a collection of works and through public commissions. As such, the FMAC is a privileged agent and partner for artists and cultural actors in Geneva.

Thanks to its inclusive character and the attention paid to all current trends, this heritage collection constitutes a mirror as well as a panorama of visual arts in Geneva. It represents the main mediums of expression (painting, printmaking, drawing, photography, sculpture, installation, performance and video), and brings together all generations of artists and remains particularly sensitive to the emerging new forms.

It gathers more than 4’500 works: 2’700 works or sets of works known as “mobile”, more than 300 installations in the public space, moreover a collection of first-rate video art – more than 1’500 titles – , can be viewed at the Médiathèque.

Online collection: www.ville-ge.ch/fmac

CURRENT EXHIBITION:
La Collection du FMAC vu par le Collectif Détente
TEASER I: Index & Scripts

06.04 – 25.06.2023

Vernissage de l’exposition: jeudi 6 avril, de 18h à 21h.

 

Lauréat de l’appel à projets lancé par le FMAC pour une résidence et deux expositions en 2023 au sein de son nouvel espace, le Collectif Détente (Gabrielle Boder, Tadeo Kohan et Camille Regli) explore la collection d’art contemporain de la Ville de Genève.

Quels récits peuvent naître d’une collection et de son exposition?

TEASER I: Index & Scripts envisage la collection comme une archive vivante faite de choix subjectifs et de décisions politiques. En portant une attention particulière à ses spécificités, anomalies et étrangetés, les œuvres sélectionnées sont pensées à la fois comme les témoins d’une historicité et d’un choix de lecture mouvant et orienté: premières œuvres, œuvres sur-présentées, détruites ou jamais sorties de leur dépôt…